Ako používať Pinterest – podrobný návod

Pinterest používa viac ako 300 miliónov ľudí mesačne. 84% ľudí sa na základe neho rozhodujú, čo chcú kúpiť. Vyhľadávajú konkrétne nápady a zároveň aktívne klikajú na odkazy v príspevkoch. Vy ho môžete používať na propagáciu výrobkov aj služieb. V článku sa dozviete najdôležitejšie informácie ako začať a moje rokmi overené tipy.

Prečo si vybrať Pinterest?

Jeho najväčšou výhodou v porovnaní s Facebookom či Instagramom je to, že ešte nie je zahltený reklamou a používatelia reagujú na reklamné príspevky veľmi pozitívne.

  • Až 83% ľudí si cez príspevok na Pintereste zakúpilo nejaký produkt.
  • 77% ľudí na Pintereste objavilo novú značku alebo produkt.
  • 84% ľudí sa na základe Pinterestu rozhodujú, čo chcú kúpiť.

Takéto pre predaj pozitívne štatistiky nedosahuje žiadna iná sociálna sieť. Preto je práve Pinterest správnym rozhodnutím pre propagáciu výrobkov či služieb.

Výnimočnosť Pinterestu je v tom, že nie je len sociálnou sieťou, ale funguje aj ako výkonný vyhľadávač.

Ako sa prihlásiť na Pinterest

Svoj profil si vytvoríte na pinterest.com. Prihlásite sa pomocou emailu, alebo cez Facebook.

Na Pintereste existujú dva typy profilov. Osobný a firemný.

  • Osobný profil je určený pre bežných používateľov, ktorí nič nepredávajú.
  • Firemný profil je vytvorený pre predajcov, eshopy, blogerov, umelcov, pre poskytovateľov služieb. Jednoducho pre podnikateľov.

Vďaka firemnému profilu získate viacero výhod:

  • uvidíte štatistiky svojho profilu,
  • môžete využívať reklamy,
  • plánovanie uverejňovania pinov dopredu,
  • overenie vašej web stránky.

Správny výber typu profilu je prvým krokom k úspechu na Pintereste. Ak ste podnikateľ, máte svoj eshop, blog alebo ponúkate akýkoľvek tovar či službu, určite si vyberte firemný profil.

Ako Pinterest funguje?

Na svojom profile si vytvárate nástenky na rôzne témy. Na tieto nástenky potom pripínate príspevky – piny.

Tento proces si môžete predstaviť ako pripínanie fotiek a nápadov na skutočnú nástenku. Ibaže sa to celé deje v online priestore.

Po kliknutí na pin sa dostanete na webovú stránku, ktorú autor pinu pri jeho vytváraní zadal. Ak ste pin vytvorili vy, môžete ľudí smerovať do svojho eshopu, na blog alebo webovú stránku.

Na nástenky môžete pripínať svoje vlastné piny, ale aj piny niekoho iného. Pripínanie cudzích pinov na nástenky je forma zdieľania príspevkov na Pintereste.

Váš profil na Pintereste môžu ostatní užívatelia sledovať a vy môžete sledovať profily, ktoré sa vám páčia.

Hlavná stránka, kde vám Pinterest bude zobrazovať piny od ľudí, ktorých sledujete sa nazýva novinky. Zobrazovať sa vám na nej budú aj piny, o ktorých si Pinterest myslí, že by sa vám mohli páčiť.

S ostatnými užívateľmi si môžete prostredníctvom Pinterestu posielať súkromné správy.

Vyhľadávanie na Pintereste funguje na základe kľúčových slov.

Pinterest nástenky

Každý Pinterest profil sa skladá z násteniek. Môžete si ich predstaviť ako kategórie, ktoré si sami vytvoríte, pričom práve do týchto kategórií pridávate príspevky – piny.

Alebo inak povedané, na tieto nástenky pripínate svoje príspevky, t.j. piny, ako keď si pripínate obrázky na skutočnú nástenku.

Každá nástenka, ktorú vytvoríte by mala mať svoju tému. Témy násteniek si určujete vy sami. Napríklad dekorácie na Vianoce, dekorácie na Veľkú noc oblečenie pre mužov, oblečenie na leto a podobne. Postupne na tieto nástenky pripínate obrázky – piny.

Existujú 3 druhy násteniek:

  • Verejné – viditeľné pre všetkých.
  • Súkromné – vidíte ich iba vy.
  • Skupinové.

Pouvažujte aké inšpiratívne nástenky, súvisiace s vašimi výrobkami alebo službami by ste vedeli vytvoriť.

Myslite na:

  • Produkty, ktoré predávate. Oblečenie, topánky, kabelky, šperky, dekorácie…
  • Techniku, ktorou tvoríte. Šitie, háčkovanie, štrikovanie, maľovanie…
  • Materiál, ktorý používate. Napríklad koža, drevo, kov…
  • Sviatky (Vianoce, Veľká noc…), na ktoré sa hodia vaše výrobky ako dekorácia či darček.
  • Ročné obdobia ( jar, leto, jeseň, zima). Ideálne je, keď predávate oblečenie, kabelky, doplnky na rôzne ročné obdobia.
  • Pre koho sú vaše výrobky určené. Pre ženy, mužov, deti alebo prípadne pre domácich miláčikov.

Dôležité je, aby ste na každú nástenku boli schopný pravidelne pridávať piny v téme nástenky.

Piny na Pintereste

Piny sú príspevky, ktoré pridávame na Pinterest.

Na nástenky ich pripíname akoby sme špendlíkom pripínali obrázok na skutočnú nástenku.

Vaše piny môže niekto repinúť, t.j. skopírovať z vašej nástenky na svoju alebo naopak pin niekoho iného môžete repinúť na svoju nástenku. Pri repinutí zostáva pin na pôvodnej nástenke, a zároveň sa zobrazí na ďalšej.

Repinúť môže niekto váš pin aj z nástenky, na ktorú ho repinol niekto iný. Vďaka tomu sa môže váš pin šíriť Pinterestom úplne bez obmedzenia.

Bez ohľadu na to koľkokrát ho ľudia pripnú na svoju nástenku, vždy bude odkazovať na vašu webovú stránku alebo eshop. Zostane pri ňom aj váš pôvodný popis.

Takéto kopírovanie z nástenky na nástenku je vlastne celým zmyslom Pinterestu. Ľudia si na svoje nástenky kopírujú piny, ktoré sa im páčia, inšpirujú ich alebo si chcú danú vec kúpiť pre seba či blízkych. A váš pin s výrobkom sa vďaka tomu šíri medzi budúcich zákazníkov.

Máme 2 základné druhy pinov:

  • fotografie,
  • videá.

Druhé rozdelenie je:

  • klasické piny,
  • nápadové piny.

Veľmi dôležitá informácia, ktorú si musíte ešte pred zverejneným prvého pinu uvedomiť je, že Pinterest je iná sociálna sieť ako napríklad Facebook či Instagram.

Na Pintereste zverejňujeme už hotové produkty. Fotografie z procesu tvorby, kde je výrobok iba napoly dokončený, nie je dobré uverejňovať. Rovnako neukazujeme zákulisie výroby či fotografie z kancelárie a pod.

Chceme, aby si náš pin na svoju nástenku priplo čo najviac ľudí. Hotový výrobok si ľudia pripínajú na nástenku, pretože by ho chceli pre seba alebo pre blízkeho.

Ako používať Pinterest pre podnikanie

  • Používajte firemný profil iba na témy, ktoré súvisia s vaším podnikaním. Na iné témy si nechajte samostatný osobný profil.
  • Nenechajte prázdne informácie o vašom profile.
  • Veľkú pozornosť venujete výberu kľúčových slov pri názvoch aj popisoch násteniek. Rovnako pri každom pine.
  • Nezabudnite pri každom pine uviesť odkaz na vašu web stránku, eshop alebo blog.
  • Prepojte Pinterest so svojou web stránkou a inými sociálnymi sieťami. Má to veľký význam.
  • Neignorujte nastavenia Pinterest algoritmu, ktoré vysvetľujem v mojom e-booku.
  • Nevzdávajte sa. Pinterest, rovnako ako akákoľvek iná sociálna sieť, potrebuje váš čas. Hlavne na začiatku.

V tomto článku som sa snažila zhrnúť najdôležitejšie informácie, ktoré potrebujete, ak chcete Pinterest využívať pre svoje podnikanie. Pripravila som pre vás aj podrobný návod krok za krokom. Na 77 stranách nájdete jednoducho a prakticky vysvetlené, ako na Pintereste propagovať svoje výrobky alebo služby. A veľa praktických tipov, ktoré vám ušetria čas. Kliknite sem >>>

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.